Samsun Şehirlerarası Otobüs Terminali’nde uzun süredir kronikleşen, yazıhane esnafına yönelik peş peşe açılan tahliye davaları, fahiş kira artışları ve "tekelleşme" iddiaları şehri radikal bir çözüm noktasına getirdi. Mevcut otogarda yaşanan bu büyük huzursuzluğa ve tıkanıklığa seyirci kalmayan Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, ezber bozan bir hamleyle Canik ilçesinde yeni bir şehirlerarası otogar yapımı için düğmeye bastı.

Geçmişte İş Geliştirme Merkezi (İŞGEM) olarak kullanılan bölgede başlatılan hummalı çalışmalarda proje aşaması geride bırakılarak şantiye sahasında binalar yükselmeye başladı.

Samsun Yeni Otogar Çizim

İŞGEM Binaları Dönüşüyor: Butik ve Modern Bir Terminal Geliyor

Samsun Büyükşehir Belediyesi, mülkiyeti kendisine ait olan İŞGEM bölgesindeki iki büyük binadan bir tanesini tamamen yıkarak otobüslerin manevra yapabileceği geniş bir boş alan oluşturdu. Ayakta kalan diğer İŞGEM binası ise aslına uygun modern bir mimari restorasyon ve tadilatla yepyeni bir terminal binasına dönüştürülüyor.

Eti Gübre, Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü'ne Yıllık 22 Ton Gübre Desteği Sağlayacak
Eti Gübre, Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü'ne Yıllık 22 Ton Gübre Desteği Sağlayacak
İçeriği Görüntüle

Şu anda işçilerin bölme duvar örme işlemlerine başladığı ve iskeletinin ortaya çıktığı yeni otogar projesinin içerisinde şu donatılar yer alacak:

  • 12 adet modern bilet satış gişesi

  • Geniş karşılama ve bekleme holleri

  • Büfe ve sosyal donatı alanları

  • Oto kiralama (rent a car) bölümü

  • Geniş yolcu indirme-bindirme peronları

  • Taksi durakları, normal ve engelli otopark alanları

  • Güvenlik için özel zabıta ve polis noktaları.

Samsun Otogar Yeni

Başkan Halit Doğan: "Vatandaşın Huzursuzluğunun Farkındayım"

AK Parti Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı ve Samsun Milletvekili Yusuf Ziya Yılmaz'ın başkanlığında düzenlenen basın toplantısında konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, mevcut otogara yönelik şikayetleri doğruladı.

Mevcut terminalin isminin Yusuf Ziya Yılmaz Şehirlerarası Otogarı olması nedeniyle vatandaşların burayı belediyenin işlettiğini sandığını, ancak buranın özel bir firma tarafından işletildiğini hatırlatan Başkan Doğan, şu kritik açıklamaları yaptı:

"Vatandaşın huzursuzluğunun farkındayım. İnsanlar şehre geldiğinde Samsun'a dair bir imaj oluşturuyor. Düzeltilmesi gereken yönleri hem Bakanlık hem de kendi üzerimizden uyardık. Otogarın yönetim kurulu başkanının yurt dışında olması, çocuklarının işin başında olması iletişim sorunlarına neden oluyor. Türkiye'deki değişen şartlarla artık bu kadar devasa, yüksek tavanlı, işletme maliyeti yüksek yapılardan ziyade Kayseri örneğinde olduğu gibi daha butik yapılara dönüşme ihtiyacı var. Vatandaşlar artık otogara gitmeden şehir içindeki transfer merkezlerinden işini yürütüyor. İşletmecilerle görüşme halindeyiz, yakın zamanda bir yol haritası belirleyeceğiz."

Otogara ve Fakülteye Gece Ulaşım Müjdesi! 10 Yeni Körüklü Otobüs Geliyor

Başkan Halit Doğan, Samsunluların en büyük çilelerinden biri olan gece geç saatlerde otogara ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi’ne vasıta bulamama sorununa da kesin çözümü ürettiklerini müjdeledi.

Atakum’da tramvayın durmasının ardından yaşanan mağduriyeti şu an için gece çalışan elektrikli otobüslerle tamamen sonlandırdıklarını belirten Doğan, ulaşım filosuna yapılacak dev takviyeyi şu sözlerle duyurdu:

"Eylül ayı itibariyle satın aldığımız 10 yeni körüklü otobüsümüz Samsun’a gelecek. Bu yeni araçlarımızı Atatürk Bulvarı’ndaki ekspres hatlarında göreve başlatacağız. Orada boşa çıkacak olan mevcut otobüslerimizi ise doğrudan otogar ve fakülte gibi gece ulaşım ihtiyacının safhada olduğu noktalara kaydırarak bu sorunu kökten ve kalıcı olarak çözeceğiz."

Canik'teki yeni terminalin ismi ve tam açılış tarihi ilerleyen günlerde Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacak resmi açıklamalarla netlik kazanacak.

Kaynak: Gerçek Taraf