Ankara’da yaşayan Mehmet Salih Çevik, telefonla arayan dolandırıcıların “Banka hesabınıza yurtdışından girmeye çalışanlar var” sözlerine inanarak verilen linke tıkladı ve bilgilerini paylaştı. Kısa sürede fark edip bankayı aradığı sırada dolandırıcılar hesabındaki 35 bin TL’yi çekti. Ancak açtığı davada istinaf mahkemesi, “Bu dolandırıcılığı önleyecek teknolojik yatırımları yapmak bankanın sorumluluğudur” diyerek, paranın faiziyle birlikte müşteriye ödenmesine hükmetti.

Dolandırıcıların tuzağına düştü
Olay, 25 Ekim 2021’de yaşandı. Çevik, 0850’li bir numaradan arandı. Kendini banka temsilcisi olarak tanıtan kişi, “hesabınıza yurtdışından giriş yapılmaya çalışılıyor” diyerek link gönderdi. Çevik, panikle bağlantıya tıklayıp bilgilerini girdi. Eşinin uyarısıyla durumu fark edip bankayı aradı ancak o sırada dolandırıcılar hesabından 35 bin TL transfer etmişti.

TOKİ’den 500 Bin Sosyal Konut Müjdesi! Başvurular Başlıyor
TOKİ’den 500 Bin Sosyal Konut Müjdesi! Başvurular Başlıyor
İçeriği Görüntüle

‘Bankanın güvenlik önlemi yetersiz kaldı’
Çevik’in avukatı Kenan Maçoğlu, davada bankanın gerekli teknolojik altyapıyı kurmadığını, çağrı merkezi personeline yeterli eğitimi vermediğini ve şüpheli işlem bildirimi yapıldığı halde hesaba bloke konulmadığını belirtti. Ankara 6. Tüketici Mahkemesi, bankayı tam kusurlu bularak, çalınan paranın ticari faiziyle iadesine karar verdi.

Mahkeme: Banka güvenliğini tam sağlamakla yükümlü
Banka karara itiraz etti ancak Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 21. Hukuk Dairesi, 29 Mayıs 2025 tarihli kararıyla itirazı reddetti. Mahkeme, “Güven ve itibar müessesesi olan bankanın, dolandırıcılık olayını engelleyecek teknolojileri uygulamak ve hesabı korumakla yükümlü olduğu” tespitinde bulundu.
Karar, benzer davalar için emsal niteliği taşıyor.