Ford CEO’su Jim Farley, Tesla ve Çinli üreticilerin araçlarını parçalayıp incelediklerini ve bu analizlerin ardından şirketin elektrikli araç stratejisinde köklü değişikliklere gidileceğini açıkladı.

Avrupa Konseyi’nin En Genç Üyesi Bir Türk: Zana Gümüş
Avrupa Konseyi’nin En Genç Üyesi Bir Türk: Zana Gümüş
İçeriği Görüntüle

İnceleme Sonrası Şok: Parçalanan Araçlarda Ne Bulundu?

Farley, bir podcast konuşmasında Tesla Model 3 ve Çinli araçları parçaladıklarında gördüklerinin kendisini şaşırttığını söyledi. Yapılan analizlerde bazı modellere göre Mustang Mach-E’nin yaklaşık 1,6 kilometre daha fazla elektrik kablosuna sahip olduğu tespit edildi. Bu fazlalığın aracın ağırlığını artırdığı ve daha büyük batarya ihtiyacı doğurduğu vurgulandı.

Maliyet ve Tasarım Değişimi Zorunlu Hale Geldi

Farley, teknik incelemelerin Ford’un ürün mühendisliğinde ve tedarik zincirinde değişim yapılmasını zorunlu kıldığını belirtti. İncelemeler, daha hafif ve maliyet etkin mimariler geliştirme ihtiyacını öne çıkardı.

Model E Birimi ve Büyük Kayıplar

Farley, 2022’de kurulan Model E biriminin 2024 yılında 5 milyar doların üzerinde zarar ettiğini açıkladı. 2025’te de benzer bir zarar beklediklerini söyledi. Farley, bu karardan pişman olmadığını ve yatırımcılara karşı hesap verebilir olmak gerektiğini belirtti.

Çinli Üreticilere Hem Uyarı Hem Hayranlık

Farley, Çinli üreticilerin Batılı otomotiv şirketleri için varoluşsal bir tehdit oluşturduğunu söyledi. Aynı zamanda Çinli markaların sunduğu fiyat ve teknoloji kombinasyonuna hayranlık duyduğunu ifade etti. Geçtiğimiz yıl bir Çinli marka aracı uzun süre kullandığını ve beğendiğini sözlerine ekledi.

Talebe Göre Yeni Dönem: Ucuz Elektrikliye Odak

Farley, ABD pazarının kısa vadede sınırlı elektrikli araç penetrasyonuna sahip olacağını tahmin ediyor. Tüketicilerin uygun fiyatlı modellere yöneldiğini vurguladı. Ford, bu talebe yanıt olarak stratejisini yeniden şekillendiriyor ve düşük maliyetli elektriklilere odaklanan yeni üretim hattı kuruyor.

2027 Hedefi: 30 Bin Dolarlık Elektrikli Kamyon

Ford’un yeni hattında üretilmesi planlanan ilk araç 2027’de piyasaya sürülecek 30 bin dolarlık orta boy elektrikli kamyon olacak. Bu adımın Tesla ve Çinli rakiplerle doğrudan rekabete hizmet etmesi hedefleniyor.