SAMSUN HABER

Samsun’da belediye hattı yüzde 93 başarı yakaladı

Samsun Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Çözüm Merkezi, 2025’in ilk 7 ayında yüzde 93 başarı oranıyla 685 bin çağrıya yanıt verdi.

Abone Ol

Vatandaşla belediye arasında güçlü köprü

Çözüm odaklı belediyecilik anlayışıyla çalışan Samsun Büyükşehir Belediyesi, “Alo 153 Çözüm Merkezi” ile vatandaşların taleplerine hızlı ve etkin yanıt vermeye devam ediyor. 2025 yılının Ocak-Temmuz döneminde 685 bin 69 çağrıya yanıt veren merkez, çağrı karşılamada yüzde 93 başarı oranı yakaladı.

Çağrılara anında çözüm

Karşılanan çağrıların yüzde 41’inde anında bilgilendirme yapılırken, diğer çağrılar çözüm için ilgili birimlere yönlendirildi. En çok talep, SAMAIR rezervasyonları, sosyal yardımlar, kanalizasyon sorunları ve su kesintisi bildirimlerinden oluştu.

Anketlerle sorun tespiti

Alo 153 ekibi, kamuoyu anketleri ile vatandaşların beklenti ve taleplerini ölçerek hizmet planlamalarına veri sağlıyor. Ortak akıl ilkesiyle hareket eden belediye, anketlerden çıkan sonuçlarla hizmet ve projelere yön veriyor.

Mobil Çözüm Otobüsü sahada

17 ilçede sahaya çıkan Mobil Çözüm Otobüsü, vatandaşların taleplerini yerinde dinleyerek çözüm üretiyor. Yerel etkinlikler, fuarlar ve özel günlerde de hizmet veren otobüs, muhtar ziyaretleri ile mahalle ihtiyaçlarını doğrudan tespit ediyor.

Özel günlerde de vatandaşın yanında

Kurum ziyaretleri, hacı uğurlama ve karşılama programları gibi özel anlarda da vatandaşlarla buluşan Çözüm Merkezi ekipleri, sosyal belediyeciliğin en canlı örneklerini sergiliyor.