SAMSUN HABER

Yine Simit, Yine Aynı Stant! Samsun’un Tanıtımı Sadece Bu Kadar mı?

TOBB İkiz Kuleler’de açılan Samsun standında yine "Samsun simidi" tanıtıldı. Samsun'un tanıtımı yapılacak teknoloji firmaları, inovasyon örnekleri sunmak yerine her yıl Samsun'u simit ile tanıtıyorlar.

Abone Ol

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (TOBB) İkiz Kuleler bahçesinde kurulan tanıtım stantlarında Samsun’un temsil vitrini bu yıl da değişmedi. Yıllardır olduğu gibi yine "Samsun simidi" ön plandaydı. Ancak bu durum kentteki teknoloji ve girişimcilik çevrelerinin tepkisini çekti.

Girişimciler Nerede, Teknoloji Firmaları Neden Yok?

Samsun’un Ticaret ve Sanayi Odası ile Ticaret Borsası öncülüğünde kurulan stantta kente dair tanıtımın sadece yöresel simitle sınırlandırılması eleştiri konusu oldu. Ziyaretçilere sıcak simit ikram edilirken, Samsun’un genç girişimcileri, teknoloji firmaları ve Ar-Ge projeleri bu stantta yer bulamadı.

Konuya tepki gösteren çevreler, “Her yıl Samsun’u simitle tanıtmak artık çağdışı bir anlayış. Bu şehirde sağlık teknolojilerinden yazılım firmalarına, mobil uygulamalardan makine üretimine kadar birçok potansiyel var ama sahnede sadece simit var” diyerek durumu eleştirdi.

Aynı Klişe, Farklı Yıl: “Meşhur Samsun Simidi”

Samsun’un yıllardır "meşhur simidiyle" anılması, bazı kesimlerce değerli görülse de, şehirde üreten, katma değer yaratan ve global hedefler koyan girişimciler için bu tekrar eden tanıtım biçimi yetersiz ve yüzeysel bulunuyor. TOBB gibi bir platformda Samsun’un inovasyon gücünün tanıtılamaması, genç girişimciler için büyük bir fırsat kaybı olarak görülüyor.

Samsun’un Geleceği Sadece Bir Tepsilik mi?

Samsun’un üniversiteleri, teknoparkları, sağlık altyapısı ve liman kenti avantajlarıyla Türkiye’de stratejik bir konuma sahip olduğuna dikkat çekerken, tanıtım politikalarının da bu doğrultuda güncellenmesi gerekiyor. Samsun simidi güzel ama Samsun’un geleceği sadece bununla sınırlanamaz.